Advertisement
HomeCollectionsSinclair Broadcast Group
IN THE NEWS

Sinclair Broadcast Group

NEWS
By Peter Hermann and Peter Hermann,SUN STAFF Sun staff writer Timothy J. Mullaney contributed to this article | August 15, 1996
The president of Baltimore-based Sinclair Broadcast Group Inc., which owns the local Fox television affiliate, was arrested Tuesday night and charged with committing a perverted sex act in a company-owned Mercedes, city police said.David Deniston Smith, 45, of the 800 block of Hillstead Drive in Timonium, who also is Sinclair's chief executive, was arrested in an undercover sting at Read and St. Paul streets, a downtown corner frequented by prostitutes, Baltimore police said yesterday.Smith and Mary DiPaulo, 31, were charged with committing unnatural and perverted sex act. Smith was held overnight at the Central Booking and Intake Center and released on personal recognizance at 2 p.m. yesterday.
Advertisement
FEATURES
By David Folkenflik and David Folkenflik,SUN STAFF | January 30, 2004
Baltimore County-based Sinclair Broadcast Group is sending a news crew to Iraq next month to uncover the stories that its officials believe are being overlooked by reporters for major American television news organizations. There might be real accomplishments for the U.S.-led occupation, said Mark Hyman, Sinclair's vice president for corporate affairs, but if so, they are being drowned out by the constant barrage of stories about guerrilla actions against coalition troops. "Clearly, those are the big stories of the day," Hyman said.
NEWS
By David Folkenflik and David Folkenflik,SUN STAFF | October 19, 2004
Sinclair Broadcast Group fired its Washington bureau chief yesterday after the reporter criticized plans for an hourlong program on 60 stations that will include incendiary charges against Democratic presidential nominee John Kerry. "I just think it's a shame that a journalist gets fired for telling the truth," said Jon Leiberman, who had been the Maryland-based media firm's chief political correspondent for more than a year. In his initial remarks, published yesterday by The Sun, Leiberman called the Sinclair show "biased political propaganda, with clear intentions to sway this election."
NEWS
August 2, 1997
Sinclair Broadcast Group Inc.'s ownership of local television stations was incorrectly stated in yesterday's editions of The Sun. Sinclair owns WBFF-TV and has a local marketing agreement with WNUV-TV.The Sun regrets the errors.Pub Date: 8/02/97
NEWS
By David Folkenflik and David Folkenflik,SUN STAFF | October 12, 2004
The Democratic Party took aim at Sinclair Broadcast Group yesterday, saying a program the Maryland-based corporation plans to air criticizing John Kerry's anti-war activism amounts to an illegal corporate campaign contribution to President Bush. The show is to focus on Kerry's denunciation of the Vietnam War three decades ago. Although not yet complete, it is based on a documentary called Stolen Honor: Wounds That Never Heal. It alleges that North Vietnamese captors used Kerry's statements about atrocities committed by American troops during the conflict as an excuse to torture U.S. prisoners of war. Party officials said they would file a formal complaint today with the Federal Election Commission over the plan to broadcast the program.
NEWS
August 3, 2010
Here's a look at what's happening on Wednesday, August 4, 2010 WEATHER - High 92, Low 75. 40 percent chance of thunderstorms. NEWS - Baltimore City Council to discuss controversial dismissed-rape complaints. BUSINESS - Sinclair Broadcast Group to report Q2 earnings. SPORTS - The Orioles host the Los Angeles Angels. Game time is 7:05 p.m.. Brian Matusz (3-11) starts for the O's against Ervin Santana (10-7) for the Angels. FEATURES - Remember to check mobile.
NEWS
By LOS ANGELES TIMES | October 14, 2004
NEW YORK - House Minority Leader Nancy Pelosi of California and 84 other House Democrats have asked the Federal Communications Commission to investigate Sinclair Broadcast Group's plans to air Stolen Honor: Wounds That Never Heal, a documentary in which former Vietnam POWs criticize Sen. John Kerry's anti-Vietnam War activities. Sinclair, which owns or operates 62 TV stations nationwide, plans to air a one-hour broadcast that incorporates the film, which the House Democrats called "anti-Kerry propaganda," next week, just days before the election.
FEATURES
By NICK MADIGAN and NICK MADIGAN,SUN REPORTER | January 25, 2006
This fall, UPN and WB, which have struggled and failed to find a large audience, will cease to exist. Rising from their ashes will be a new broadcast television network, CW. Some of the expiring networks' more popular programming - including UPN's Veronica Mars, Smackdown and Everybody Hates Chris and WB's Smallville and Gilmore Girls - will be aired on CW, Leslie Moonves, chief executive of CBS Corp., said yesterday in announcing the move, which amounts to an acknowledgement that neither of the small networks could survive profitably on its own. More coverage The impact at Sinclair Broadcast Group.
BUSINESS
By Michael Dresser and Michael Dresser,Sun Staff Writer | June 8, 1995
Stock in Sinclair Broadcast Group Inc., the owner-operator of Baltimore's Channel 45 (WBFF) and five other broadcast stations around the country, jumped by about 15 percent yesterday in the first day of trading after a successful initial public offering.Shares in the Baltimore-based company closed at $24.125, up $3.125 from Tuesday's offering price, as Sinclair benefited from a bullish market for broadcast stocks.The company raised $105 million, about $15 million more than it predicted, when underwriters placed 5 million shares at $21 each.
FEATURES
By DAVID ZURAWIK | December 14, 2004
A coalition of liberal public interest groups today will announce a campaign against Hunt Valley-based Sinclair Broadcast Group for what it terms "continued misuse of the public airwaves." The group will urge major Sinclair advertisers - Kraft, Staples, Target, Geico, McDonald's and Sprint - to join the effort "to encourage Sinclair to balance the content" of its news programming. "The campaign aims to spur action against Sinclair Broadcast Group's use of the 62 television stations it owns or operates to systematically promote partisan political interests," the group, led by Media Matters of America, says in a posting at www.sinclairaction.
Baltimore Sun Articles
|
|
|
Please note the green-lined linked article text has been applied commercially without any involvement from our newsroom editors, reporters or any other editorial staff.