Interference with Radio Marti alleged

July 23, 1995|By New York Times News Service

WASHINGTON -- A federal investigation into Radio Marti -- a government-financed station that broadcasts to Cuba -- has found that its Cuban-American leader, Jorge Mas Canosa, improperly interfered with its operations, slanting its news coverage and influencing personnel decisions, officials familiar with the report said.

The report, prepared by the inspector general of the U.S. Information Agency, details how Mr. Mas has systematically interfered in Radio Marti's day-to-day operations and concludes that the radio station has improperly retaliated against employees who protested such manipulation, the officials said.

Administration officials said Mr. Mas, as chairman of Radio Marti's advisory board, is supposed to provide general advice to the White House about Radio Marti and Television Marti but not meddle in day-to-day operations.

The inspector general began preparing the report after a Radio Marti news analyst complained that the network's management was seeking to dismiss him after he protested that the station's news director was broadcasting biased news coverage.

In recent months, State Department officials and Joseph Duffey, director of the U.S. Information Agency, have accused Radio Marti of inaccurate reporting and of advancing Mr. Mas' political agenda while attacking administration policy.

Baltimore Sun Articles
|
|
|
Please note the green-lined linked article text has been applied commercially without any involvement from our newsroom editors, reporters or any other editorial staff.