Student sues deejays

October 26, 1994|By Jay Apperson | Jay Apperson,Sun Staff Writer

The radio team of "Don and Mike," whose "shock jock" antics are heard in Baltimore on WJFK-AM, was sued yesterday by a University of Maryland student who says they broadcast that she has herpes after she refused to have sex with deejay Don Geronimo.

The suit, the third to accuse the radio personalities of defaming on-air comments, seeks $6 million in damages.

Yesterday's filing in Baltimore Circuit Court came five months after the deejays reportedly settled a suit brought by a Baltimore woman who charged them with invasion of privacy for broadcasting that she was a lesbian.

In yesterday's suit filed under the pseudonym "Jane Poe," the plaintiff is described as a one-time fan who went to the Fairfax, Va., radio station to meet Mr. Geronimo. The woman, who the suit states was alternately "infatuated" with and "intimidated" by Mr. Geronimo, met him in his car but refused to have sex with him, according to the suit.

They crossed paths later when the deejays performed at a Rockville bar and dubbed the woman the "Polky Dot Lady." Mr. Geronimo later broadcast that she has herpes to "punish" her for rejecting his advances, the suit alleges. The suit does not say exactly what was broadcast or when.

The suit names as defendants: Mr. Geronimo, whose real name is Michael Sorce; his on-air partner, Michael O'Meara; Infinity Broadcasting Inc., owner of WJFK-AM and WJFK-FM; WJFK general manager Ken Stevens; producer Billy Reed; and two other station employees.

Mr. Stevens yesterday declined to comment on the suit. The other defendants did not immediately respond to messages left at the station seeking comment.

Baltimore attorney JoAnne L. Suder, who filed the suit on the student's behalf, refused to comment on the suit yesterday.

In June 1993, Dawn Tritaik, public relations director for WWMX-FM in Towson, filed a $50 million suit charging the deejays with defamation and invasion of privacy by "outing" her on the air as a lesbian. The suit was settled in May, the Washington Post reported.

The newspaper also reported that the deejays settled a 1991 suit filed when they worked at WAVA-FM in Arlington, Va. That suit charged them with defamation for calling a public relations executive offensive names.

Baltimore Sun Articles
|
|
|
Please note the green-lined linked article text has been applied commercially without any involvement from our newsroom editors, reporters or any other editorial staff.