Bush materials reportedly made in Brazil

September 30, 1992|By Thomas W. Waldron | Thomas W. Waldron,Staff Writer

Brandishing a videotape that purportedly shows President Bush's campaign materials being printed in Brazil, union leaders from Maryland criticized Republicans yesterday for abandoning U.S. workers.

The tape, which was given to the Communication Workers of America by Democratic presidential candidate Bill Clinton's campaign organization, shows what appears to be Bush re-election material being printed at a Brazilian factory. Local CWA officials who were in Baltimore yesterday for a national meeting showed the tape to reporters.

CWA officials said the videotape, in Portuguese, was broadcast on a Sao Paulo television news show after the Republican Convention last month. In the brief report, a newsman profiled a Rio de Janeiro company that said it had received an order for $80,000 worth of materials from President Bush's campaign, according to a transcript provided by the unions.

The Brazilian company expects its next shipment for the Bush campaign to be worth $1 million, the report says.

"Four years ago, George Bush promised to create 30 million new jobs," said Bill Boarman, CWA vice president. "While he appears to be making progress in Brazil, he is more than 29 million short of that mark here in the U.S."

Bush re-election officials denied that the president's campaign had ordered any materials from a Brazilian company. The campaign has insisted that all materials be made in the United States, according to a statement released by the Bush-Quayle campaign in Maryland.

"President Bush recognizes that valuable contributions that all sectors of America's society have to offer," Rep. Helen Delich Bentley, R-Md., said in the statement. Mrs. Bentley has been an outspoken critic of Americans who buy goods made abroad.

The AFL-CIO, which includes the communication workers, has endorsed Mr. Clinton. Mr. Boarman said the Clinton camp sent the videotape "unsolicited."

Union officials said they did not know the name of the Brazilian station that aired the report.

Baltimore Sun Articles
|
|
|
Please note the green-lined linked article text has been applied commercially without any involvement from our newsroom editors, reporters or any other editorial staff.